חוק דיור מוגן

חוק הדיור המוגן שהתקבל ביוני 2012 נועד לשמור על כספם וזכויותיהם של האוכלוסייה המבוגרת המתגוררת במתחמי דיור מוגן

״חוק הדיור המוגן״ נועד במטרה להסדיר את מערכת היחסים בין המתגוררים במתחם הדיור המוגן, לבין מפעיל המקום. החוק נולד בשל הביקוש הגובר לבתי דיור מוגן בקרב האוכלוסיה המבוגרת. החוק כולל את החובות של מפעיל הדיור המוגן כלפי הדיירים, האופן בו מקבלים את הדיירים למקום, פרמטרים בטיחותיים בהם המקום נדרש לעמוד לפי חוק, התנהלות התשלום וסל שירותים בסיסי שהמקום צריך לספק. למעשה, החוק מבטיח התנהלות תקינה של מתחמי דיור מוגן ומוודא כי המקומות מעניקים לדייריהם את אשר מגיע להם ואת המובטח להם.

זכויות הדייר

הדיירים בדיור מוגן זכאים על פי חוק לקבלת שירותי חובה, בהם נכללים: שירותי בריאות, שירותים סוציאליים, שמירה, אחזקה ונקיון. בנוסף, דייר בדיור מוגן רשאי לשכן ביחידת המגורים שלו מטפל סיעודי מטעמו לאחר שאושר כי הוא זקוק לשירות וכי גורמי ההנהלה מיועדים ואישרו זאת.

חוק דיור מוגן

חוק הדיור המוגן 2012:

חוק הדיור המוגן שהתקבל ביוני 2012 נועד לשמור על כספם וזכויותיהם של האוכלוסייה המבוגרת המתגוררת במתחמי דיור מוגן. החוק מסדיר את התנהלות אופן התשלום והפקדונות של הדיירים, ובא למנוע סיטואציות בהן ינצלו לרעה את האוכולסייה המבוגרת.

החוק מתמקד בעיקר בשמירה על הזכויות הפיננסיות של הדיירים וכולל הנחיות והוראות שיבטיחו התנהלות תקינה וראויה של המקומות. ריכזנו עבורכם את עיקרי החוק והמשמעויות של הסעיפים בו:

* התנאים לקבלת רשיון הפעלה של בית דיור מוגן: מבקש הרשיון צריך להיות הבעלים או החוכר של הקרקע עליה מוקם המתחם, מבקש הרשיון נקי מעבירות, מבקש הרשיון אינו הוכרז כפושט רגל והינו יציב כלכלית, מבקש הרישיון הוכיח כיצד יעמוד בתנאים הפיזיים, התברואתיים, הסביבתיים והבטיחותיים הנדרשים.


* התנאים לקבל דיירים: על מנת לקבל אדם כדייר, יש לוודא באמצעות צוות מקצועי כי מצבו וצרכיו של הדייר עומדים במענה שמציע המקום, וכי המקום מסוגל לדאוג להם גם אם מדובר בסיוע חלקי.


* הסכם התקשרות בין בעל המקום לבין הדיירים: יש לעגן בהסכם מפורט את יחסי הצדדים בין הדייר למקום ולציין את מפרט יחידת הדיור המיועדת לדייר. כמו כן, ההסכם אינו מוקצב בתקופה. בנוסף, מוענקת לדייר תקופת נסיון של שלושה חודשים במהלכה שני הצדדים יוכלו להודיע בכתב על ביטול ההסכם.


* התחייבות לסיפוק סל שירותי החובה כפי שנקבע בחוק.


* תשלום וגבייה: במידה ודייר רוצה לעזוב את הבית, אין לחייב אותו בתשלום מיוחד על כך.

בנוסף, פינוי דייר יתאפשר אך ורק אם: הסכם ההתקשורת הופר על ידי הדייר / ההסכם בוטל בהוראת בימ״ש / ההסכם בוטל במהלך תקופת הנסיון והדייר לא התפנה / הצוות המקצועי קבע כי הדייר נדרש לעבור מדירתו בשל מצבו הרפואי / הנכס נמצא בתהליך מכירה או פירוק.

ייעוץ והכוונה למציאת בתי אבות, דיור מוגן ומוסד סיעודי

חייגו ו 072-395-1175 

או השאירו פרטים:

משמעויות כלכליות

המשמעויות הכלכליות של מגורים בדיור מוגן הן הוצאה קבועה או תשלום פקדון המבטיח לדיירים את המענה המגיע להם.

במסגרת התשלום מוענקים שירותי חובה המעוגנים בחוק, ואילו שירותים נוספים העומדים לרשות הדייר נגבים בנוסף, באם בחר בכך.

בזכות ״החוק לדיור מוגן״, מובטח לאוכלוסייה הבוגרת כי כספם ורכושם לא ינוצל לרעה, וכי התנאים עליהם הם משלמים עומדים בתקנים ומאושרים על פי חוק.

משמעויות וזכויות הדייר

תנאים לפעילות בית דיור מוגן

לפי ״החוק לדיור מוגן״, נקבעו תקנים והסדרים החלים על בתי דיור מוגן וקובעים האם מקום רשאי לפעול כדיור מוגן. התנאים מגדירים כי בעל המקום חייב להיות יציב כלכלית, נקי מעבירות פליליות ובעל תוכנית שמבטיחה כי הוא יכול לעמוד בדרישות הסביבתיות, הבטיחותיות, התברואתיות והפיזיות שנדרשות עבור אכלוס אוכלוסייה בוגרת.

בנוסף, התנאים מגדירים כי המקום מחוייב לקיום הסדר התקשרות כחוק הקובע את זכויות הדייר מבחינת פיננסית ומבטיח כי אינו ינוצל לרעה ואינו יוותר ללא קורת גג בשל סיבה לא מוצדקת. כמו כן, התנאים מגדירים מה הם שירותי החובה להם זכאי הדייר מבית הדיור המוגן (שירותי בריאות, שמירה, אחזקה ושירות סוציאלי) ומחייב כי שירותים נוספים שהינם שירותי רשות לא יידרשו כתנאי לתשלום אלא אם בחר בכך הדייר.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות למציאת בית אבות ליקיריכם

חייגו 072-395-1175

או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן