כל מה שחשוב לדעת על דיור מוגן

בתי דיור מוגן הפכו לפופולריים בקרב אוכלוסיית הקשישים בארץ. זאת מכיוון, שמסגרת של דיור מוגן נותן פתרון מצוין לחיים איכותיים ומכובדים בגיל השלישי.

מסגרת של דיור מוגן מעניקה לקשישים החיים בה מענה רפואי, פרה-רפואי, חברתי ותחושה של בטחון.

מסגרת הדיור המוגן מאפשרת לקשישים לחיות מתוך עצמאות מלאה ולזכות בשירותים רבים המקלים על חייהם ועוזרים להם בתפקוד היומיומי. הם ממשיכים בחיים פעילים בד בבד עם דאגה מלאה 24/7 לכל צרכיהם הרפואיים, הבטיחותיים, התרבותיים והחברתיים.

קבוצה של אנשים זקנים מצטלמים בדיור מוגן ויש על הקיר שלט תהיה שמח

מה זה דיור מוגן?

דיור מוגן הינו מקום מגורים לאוכלוסיית הגיל השלישי. הדיור המוגן חייב להחזיק ברישיון הניתן ע"י משרד הבריאות, כי אחרת הוא אינו נחשב חוקי.

מסגרת זו מתאימה רק לקשישים עצמאיים שיכולים לתפקד בדירה משלהם. לכן, מקום זה אינו מותאם לקשישים סיעודיים. קשישים סיעודיים צריכים לפנות לאחד מבתי האבות בארץ.

דיירי הדיור המגן חיים כל אחד בדירתו שלו ומקיימים אורח חיים עצמאי המתאים לרצונם ולצרכיהם.
בבית הדיור המוגן ישנם שירותים שונים שבהם הקשישים יכולים להשתמש, כגון: חדר אוכל, בריכת שחיה, מכון כושר, פעילויות תרבות וחברה וכדו'.

בבית הדיור המוגן יש שירות רפואי 24 שעות ביממה וכן שירותי אחזקה וביטחון.
ניתן גם להיעזר בשירותי כביסה או בשירותי ניקיון.

חשוב לציין, כי בדיור המוגן ישנן דירות המיועדות לאדם בודד וכן דירות גדולות יותר המיועדות לשני בני זוג.

למי מתאים הדיור המוגן ?

הדיור המוגן מתאים לכל אוכלוסיית הקשישים העצמאיים מגיל היציאה לפנסיה המעוניינים ברמת חיים גבוהה, במגורים עם בני גילם ובשירותים חיוניים (כמו שירותי רפואה) שיהיו זמינים עבורם במשך כל שעות היממה.

יתרונותיו של הדיור המוגן

מאפשר לחיות בהתאם לצרכים האישיים בצורה עצמאית

שלא כמו בבתי אבות, למשל, הנהלת הדיור המוגן אינה מתערבת בחייהם של הקשישים הגרים במקום.
כל אחד חי לפי רצונו וסדר היום שהוא קובע לעצמו.

מספק שירותים רפואיים – בגיל השלישי יש צורך במעקב רפואי תדיר ובטיפול בבעיות רפואיות שעלולות להתעורר לפתע. זוהי אחת הסיבות המרכזיות שבגללה קשישים עוברים לגור בדיור מוגן – הם רוצים לחיות במקום שמספק השגחה רפואית במשך כל היממה.

פעילויות חברה ותרבות – לכל בית דיור מוגן יש פעילויות חברה ותרבות שונים, הרצאות וחוגים.
פעילות זו חשובה מאד כדי למנוע את הבדידות וההסתגרות המאפיינת קשישים רבים שגרים בביתם.

בריכת שחיה ומכון כושר – בבתי דיור מוגן רבים יכולים הקשישים להנות גם מבריכת שחיה ומפעילות במכון כושר.

שירותים פרה-רפואיים – בדיור מוגן ניתן לקבל גם שירותים פרה רפואיים, כמו למשל: שירותי עובדת סוציאלית, דיאטנית, שירותי מעבדה ללקיחת בדיקות דם וכדו'.

ביטחון אישי – מגורים בדיור מוגן מעניקים לדיירים תחושה של ביטחון אישי -יש שירותי שמירה ואנשים זרים המעוניינים להיכנס לבית נשאלים לסיבת הגעתם.

שירותי תחזוקה ואחזקה זמינים – אם קורית בעיה או תקלה בדירת הדיור המוגן, כמו: נזילת מים, בעיות חשמל, מכשיר חשמלי שהתקלקל – יש למי לפנות.

צירוף מטפל/ת למגורים בדירת הדיור המוגן

ישנם קשישים הנזקקים לעזרה בפעילויות היומיום ומעוניינים להכניס לדירה מטפל שיחיה איתם. בתי הדיור המוגן מאפשרים את הסידור הזה ולשם כך על הדיירים להוסיף סכום כסף עבור המטפל הלן בדירתם.

בכל בית דיור מוגן התשלום עבור הלנת המטפל הוא שונה ועל הדייר לדון על כך עם הנהלת הבית. מומלץ, שלפני החלטה על מעבר למגורים לדיור מוגן, הדייר העתידי או משפחתו יבדקו עם הנהלת הבית את האפשרות להכניס מטפל שיגור עם הקשיש ואת הסכום שייגבה עבור כך.

מה עושים אם נוצרת הדרדרות במצבם הגופני או הנפשי של דיירים בדיור המוגן?

כפי שציינו כבר, מגורים בדיור מוגן מתאימים לקשישים שאינם סיעודיים. קשישים המתקשים בביצוע פעולות יומיומיות או זקוקים להשגחה מיוחדת יכולים להכניס אליהם לדירה מטפל.

בחלק מבתי הדיור המוגן קיימת מחלקה הנקראת "דיור תומך" לקשישים שמצב בריאותם הידרדר. אז ניתן להעביר את הקשיש למחלקה זו שתספק לו את כל התמיכה והטיפול שהוא צריך.

במידה והקשיש הגיע למצב סיעודי מלא ומורכב וזקוק לטיפול רפואי אינטנסיבי או קשיש שהפך להיות תשוש נפש ודמנטי ניתן להעבירו למחלקה סיעודית קרובה לבית הדיור המוגן, שהבית נמצא איתה בהסכם קבלת חולים סיעודיים.

כשמבררים את תנאי הקבלה ואת ההסכם בין הדייר לדיור המוגן, חשוב לברר מה נהוג באותו דיור מוגן לגבי מצבים כגון אלו.

מה התשלום עבור מגורים בדיור מוגן?

לכל בית דיור מוגן יש מחירים שהוא קובע לעצמו וכן מסלולי התקשרות שונים בינו לבין הדיירים. המסלולים נוצרו כדי להתאים את תנאי התשלום לקשת כמה שיותר רחבה של דיירים במצבים כלכליים מגוונים.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות למציאת בית אבות ליקיריכם

חייגו 072-395-1175

או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן